Läsarbrev: ”Det här har Gud gjort i mitt liv!”

Bloggandet har en väldigt häftig aspekt, och det är att trots att jag under en lägre tid har varit allt för utmattad för att skriva fortfarande blir kontaktad av människor runtom i Sverige genom bloggen, och då och då får en hint om vad Gud gör bland sitt folk. Det är en nåd och en förmån som jag tackar Gud för! Och även om jag inte vet huruvida ett mer kontinuerligt bloggande återigen kommer bli aktuellt för mig den kommande tiden eller inte så känns det glädjefullt att då och då få publicera en liten text. (När jag blev utbränd valde jag att inte skriva om den processen på bloggen, eftersom jag vill att den ska ha fokus på att älska Gud och älska människor framför min personliga ohälsa och samtidsstress).

Säkert har du hört mig säga att jag skulle kunna återberätta 2-3 predikningar jag hört, men säkert ett hundratal vittnesbörd. Och det tror jag fortfarande är sant. Det finns en otrolig kraft i vittnesbörd om vad Gud har gjort i en människas liv. Det är svårt att gå fram till en person som berättar hur Gud har helat, förvandlat och upprättat dennes liv och säga ”du har fel!”. Att dela sitt vittnesbörd är att ge all ära till Gud för något som Han har gjort i våra liv, och resulterar oftast i lovprisning och en förnyad tro på att Gud har all makt att vända svårigheter till möjligheter, att förvandla, förnya och förändra.

Så för några dagar sedan fick jag ett mail från en broder i Herren som gärna ville dela med sig av vad Gud har gjort i hans liv här på bloggen, till uppmuntran för dig som just ögnar igenom dessa rader. Såhär skriver han:

 Jag skrev detta vittnesbörd för att ge hopp till alla som inte har tagit emot Jesus och som känner att dom har förlorat meningen med livet. Själv så växte jag upp som en undernärd förortspojke i en fattig och utslagen familj där rädslan, hatet och våldet dominerade. Hela uppväxten var en stor rädsla för allt och alla. Skolgången spenderades mest på häkten och behandlingshem så mina framtida utsikter såg inte särskilt bra ut för mig. Tjugotre år gammal blev jag dock frälst efter att ha flyttat runt i hela Sverige och bott på tillfälliga hem, försörjt mig på stölder och narkotika, jagat varenda köttsliga nöje på den här jorden som ändå aldrig gav mig någon lycka. Om du som läser detta längtar efter ett meningsfullt kärleksfyllt liv och samtidigt är beredd på att börja ta ansvar för dina handlingar, hjälpa dina medmänniskor och vara ett ljus i världen så är det bara att du släpper in Jesus i ditt liv här och nu

Jesus Kristus jag kommer till dig så som jag är. Förlåt mig alla mina synder. Kom in i mitt liv. Jag lämnar nu över mig själv i dina händer. Bestäm du helt och hållet över mitt liv. Jag tror att du dog och uppstod för min skull. Tack att jag nu får vara ett Guds barn. Nu är det du och jag Jesus! Amen

Kom ihåg att det spelar ingen roll vad du tidigare har gjort i ditt liv. Den första människan som fick åka upp till himmelen med Jesus var faktiskt en dömd brottsling!

Guds Frid

Axel

 Det som slår mig när jag läser Axels vittnesbörd är att absolut ingenting är omöjligt för Gud. Det är också fantastiskt att se hur han beskriver sitt tidigare liv med ord som hat, rädsla och otillfredsställelse medan Gud har visat honom på kärlek och meningsfullhet.

 Liknande formuleringar kunde jag finna när jag för någon dag sedan grät och bad mig igenom sista sidan av Brian “Head” Welchs bok “Save Me From Myself” där han berättar om sitt liv som före detta medlem i bandet Korn och det allvarliga drogmissbruk som han kom att fastna i till följd av det. Men han berättar också om hur Jesus mötte honom och hur han gav sitt liv till Gud helt och fullt. Hur han skildrar sin vandring med Gud efter det, hur Gud verkligen leder honom på de mest galna äventyr och hur han väldigt påtagligt får uppleva Guds närvaro och den helige Andes kraft, var bland det mest uppmuntrande och utmanande jag någonsin läst. Faktiskt.

 Var välsignad och frimodig. Den Gud som har makt att vända det mörkaste mörker till det ljusaste ljus går med dig. Amen.

Annonser

Om Frida Lindberg

Pastor och artist som längtar efter att se HELA Guds församling dela HELA livet, älska HELA världen och leva i HELA pingstens budskap om gemenskap, rättvisa, omsorg, efterföljelse och fred i Den helige Andes kraft.
Det här inlägget postades i Övrigt, Vittnesbörd. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s